Testy z letectva on-line

Komplexný test 32 - letecký test
(30 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Komplexný test 32. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Cvičná trieda lietadiel môže vykonávať za letu

akékoľvek obraty, pri ktorých sa neprekročí maximálny povolený násobok zaťaženia

obraty, ktoré neslúžia iba k normálnemu letu, ale len tie, ktoré sú uvedené v letovej príručke lietadla

iba tie obraty, ktoré slúžia k normálnemu letu

Otázka č. 2
Základnou leteckou meteorologickou správou je

METAR

VOLMET

TAF

Otázka č. 3
Jednotkou kapacity je

farad

tesla

henri

Otázka č. 4
Vysielač diaľkového kompasu sa umiestňuje

v klimatizovanej kabíne (najlepšie v kabíne posádky)

v ťažisku lietadla

v mieste minimálneho ovplyvnenia rušivými magnetickými poľami

Otázka č. 5
Moment sily je definovaný

moment M = F.l (N.m)

moment M = m.l (kg.m)

moment M = G.l (N.m)

Otázka č. 6
Prostriedky na zvýšenie vztlaku krídla sú

sloty, vztlakové klapky, interceptory, odsávanie medznej vrstvy

sloty, vztlakové klapky, odsávanie medznej vrstvy, vyfukovanie medznej vrstvy

spojlery, vztlakové klapky, sloty, interceptory, odsávanie a vyfukovanie medznej vrstvy

Otázka č. 7
Vizuálny signálny kód zem - vzduch používaný osobami, ktoré prežili leteckú nehodu, návestie v tvare písmena V znamená

áno, potvrdzujem

nie, negatív

žiadame pomoc

Otázka č. 8
Ak je uvedené, že striedavý systém má napätie 220 V, ide o

okamžitú hodnotu striedavého prúdu

efektívnu hodnotu napätia U

amplitúdu (maximálnu hodnotu) U

Otázka č. 9
Ak sa v správe METAR vyskytuje na pozícii pre dohľadnosť (VIS) číselný údaj bez udania smeru, ide

o chybu v šifrovaní dohľadnosti

o prípad, keď je na letisku vo všetkých smeroch viac-menej rovnaká dohľadnosť

letisko, na ktorom RLP nepožaduje udávanie smeru zhoršenej dohľadnosti

Otázka č. 10
Údaj o teplote vonkajšieho vzduchu je potrebný na

korekciu údajov teplôt hláv valcov

činnosť tlakomera plniaceho tlaku

činnosť signalizátorov námrazy a tiež korekciu na tento parameter v aerodynamických centrálach

Otázka č. 11
Barometrická metóda merania výšky je založená na princípe

porovnávania tlakov pri stúpaní alebo klesaní lietadla

merania statického tlaku rozdeleného s výškou podľa štandardnej atmosféry

merania zrýchlenia vo zvislom smere

Otázka č. 12
Anglický výraz special tooling znamená v slovenčine:

svetlica

ťah (motora)

špeciálne nástroje

Otázka č. 13
Pre približný prevod km/h na m/s možno pri výpočtoch spamäti použiť vzťah:

km/h : 4 + 10%

km/h x 4 - 10%

km/h : 4 - 10%

Otázka č. 14
V akom časovom pásme sa nachádza bod, ktorý leží na zemepisnej dĺžke 157o 00´ E ?

9

10

11

Otázka č. 15
Odporový teplomer na svoju činnosť musí byť napojený

na palubnú elektrickú sieť

na vonkajší elekrický zdroj

nepotrebuje žiadny zdroj energie

Otázka č. 16
Vyberte správny kód pre Tlak, prepočítaný na strednú hladinu mora

QNH

QFE

QFF

Otázka č. 17
DUPLEX

spôsob, pri ktorom sa výmena správ medzi dvoma stanicami vykonáva naraz v oboch smeroch

spôsob, pri ktorom sa výmena správ medzi dvoma stanicami vykonáva striedavo len v jednom smere

ani jeden z uvedených

Otázka č. 18
Diaľkový prenos u súčasných leteckých tlakomerov je prevažne

mechanický

hydraulický

elektrický

Otázka č. 19
Termoelektrické teplomery využívajú na svoju činnosť

efekt, súvisiaci so zmenou odporu materiálu s teplotou

fotoelektrický jav (pri výbere vhodných kovov)

tzv. termoelektrický jav

Otázka č. 20
Na reguláciu napätia leteckého dynama sa používa

vibračný alebo uhlíkový regulátor

zariadenie na udržiavanie stálych otáčok

ručný regulátor budiaceho prúdu

Otázka č. 21
Na zemepisnej dĺžke 117o 42´ W je pásmový čas 10 h 52 min 18 s. Aký je čas UTC ?

18 h 52 min 18 s

16 h 25 min 13 s

19 h 25 min 33 s

Otázka č. 22
So zmenou centráže lietadla sa menia

letové vlastnosti - stabilita a riaditeľnosť

prevádzkové rýchlosti lietadla

hmotnosť lietadla za letu

Otázka č. 23
Najvýhodnejšie rozloženie miestnych súčiniteľov vztlaku z hľadiska letových vlastností má

lichobežníkové neskrútené krídlo

eliptické neskrútené krídlo

obdĺžnikové neskrútené krídlo

Otázka č. 24
V letovej meteorologickej dokumentácii sa údaje o výške (základne oblakov a pod.) vzťahujú na letisku a na trati letu k výške nad terénom, resp. nad morom, ako je uvedené v riadku a, b alebo c?

Letisko: AGL Trať: MSL

Letisko: MSL Trať: AGL

Letisko: MSL Trať: MSL

Otázka č. 25
Diaľkový prenos u súčasných leteckých tlakomerov je prevažne

mechanický

hydraulický

elektrický

Otázka č. 26
Riadiť lietadlo (To pilot) znamená

ovládať riadiace systémy lietadla počas času letu

veliť leteckému personálu a co-pilotovi počas času letu

sledovať radar a vyhýbať sa útokom nepriateľov

Otázka č. 27
Palivové systémy lietadiel plnia svoju hlavnú funkciu v

uložení a predhrievaní dostatočného množstva paliva

dodávke potrebného množstva paliva pri dostatočnom tlaku vo všetkých použiteľných režimoch a výškach letu

rýchlom naplnení dostatočného množstva paliva do nádrží lietadla

Otázka č. 28
Chyby v údajoch magnetického kompasu s otočným systémom sú najmenšie

počas letu v turbulentnom ovzduší

pri vykonávaní zákrut s náklonom väčším ako 15°

počas horizontálneho ustáleného letu

Otázka č. 29
Anglický výraz velocity znamená v slovenčine:

vytrvalostná letová skúška

navádzanie strely

rýchlosť

Otázka č. 30
Protinámrazové systémy sú zamerané na odstránenie námrazy vznikajúcej na

trupe a motorových gondolách

vstupnom ústrojenstve pohonných jednotiek

aerodynamicky tvarovaných plochách lietadla