Testy z letectva on-line

Komplexný test 37 - letecký test
(30 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Komplexný test 37. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Kapacita akumulátora je daná

objemom všetkých nádob článkov

objemom kyseliny naplnenej do článkov batérie

množstvom energie, ktorú môže akumulátor dodať v priebehu vybíjania

Otázka č. 2
Indikovaná vzdušná rýchlosť je:

vertikálna rýchlosť, ktorú indikuje prístroj v lietadle.

rýchlosť okolitého vzduchu, meraná Pitotovou trubicou.

hodnota rýchlosti, ktorú čítame na rýchlomeri lietadla.

Otázka č. 3
Akonáhle veliteľ lietadla spozoruje nehodu, alebo že je iné lietadlo v tiesni, vynímajúc prípady kedy nie je schopný alebo by to ohrozilo bezpečnosť jeho letu, alebo že ďalšie sledovanie by bolo zbytočné, je povinný

oznámiť túto skutočnosť príslušnému úradu

vyčkávať v priestore nehody až do príchodu zástupcu prevádzkovateľa

nestratiť lietadlo v tiesni z dohľadu, určiť polohu lietadla v tiesni, oznámiť túto skutočnosť stanovisku riadenia letovej prevádzky alebo záchrannému koordinačnému stredisku a postupovať podľa ich pokynov

Otázka č. 4
Frekvencia na spojenie (napr. TWR Žilina) - je publikovaná v AIP-e, časť:

AGA

GEN

AD

Otázka č. 5
Podľa definície je polohoznak

ukazovateľ, ukazujúci polohu určitého zariadenia na lietadle

zariadenie na meranie polohy lietadla v priestore

systém na indikáciu polohy plynových pák ovládania motorov

Otázka č. 6
Slovo správne znamená

to je správne

povolenie na požadovaný úkon je schválené

rozumel som Vašej správe

Otázka č. 7
Silový účinok je v hydraulickej sústave vyvodený

plynulým prietokom hydraulickej kvapaliny pracovným valcom

zvýšením objemu privedenej hydraulickej kvapaliny do pracovného valca

tlakom hydraulickej kvapaliny v pracovnom valci

Otázka č. 8
Platnosť osvedčenia letovej spôsobilosti sa obnovuje

dodatočnou skúškou spôsobilosti orgánom Štátnej leteckej inšpekcie

kontrolou u prevádzkovateľa

komisiou výrobcu

Otázka č. 9
Izogóna je:

čiara spájajúca miesta s rovnakou presnosťou

čiara spájajúca miesta s nulovou deklináciou

čiara spájajúca miesta s rovnakou deklináciou

Otázka č. 10
Príliš veľká hodnota tzv. sily na 10%-F10%

zhoršuje ovládateľnosť lietadla, sily do riadenia sú veľké

zlepšuje ovládateľnosť lietadla, sily do riadenia sú malé

riadenie je príliš ľahké a sily v riadení neinformujú dostatočne pilota o zmene letového režimu

Otázka č. 11
Rýchlomer pre nízke rýchlosti meria

náporový tlak

celkový tlak

dynamický tlak

Otázka č. 12
Priame riadenie umožňuje ovládať kormidlá

hydraulickými silovými mechanizmami

elektrickou sústavou

mechanickým prevodom

Otázka č. 13
Vysoko intenzívne prerušované svetlá bielej farby sú umiestnené na konci každého krídla.

Tieto blikajúce svetlá slúžia na detekciu námrazy na okienkach lietadla.

Tieto blikajúce svetlá sa nesmú používať na dráhe počas parkovania.

Tieto blikajúce svetlá sú veľmi jasné a priťahujú pozornosť počas letu.

Otázka č. 14
Transformátory bez ďalšieho zariadenia sú použiteľné len v sieti

striedavej

jednosmernej

záložnej (akumulátorovej)

Otázka č. 15
Kovové samonosné nádrže ľahkých lietadiel musia byť vybavené

dopravným čerpadlom zaisťujúcim dostatočný tlak v palivovej sústave

vzdušnením prepojeným s okolitou atmosférou a vnútornými prepážkami

systémom na rýchle vypustenie paliva

Otázka č. 16
Identifikácia rádiomajákka VOR je zabezpečená vysielaním:

identifikačnej značky skladajúcej sa z dvoch alebo troch písmen morzeovej abecedy (vysiela- nej približne jedenkrát za 10 sekúnd).

dlhého tiahleho tónu po prelete rádiomajáka.

identifikačnej značky oznamovanej formou syntetického hlasu.

Otázka č. 17
Aerodynamickým vyvážením docieľujeme

dosiahnutie až nulovej sily v riadení pri určitom režime letu

odľahčenie sily na riadiacej páke plynule v celom rozsahu výchylky kormidla

elimináciu pôsobenia hmotových síl

Otázka č. 18
Traťový uhol zemepisný [Tuz] je:

uhol, ktorý zviera severná vetva poludníka s kurzom letu.

uhol, ktorý zviera severná vetva miestneho poludníka s traťou.

uhol, ktorý zviera trať s význačným orientačným bodom.

Otázka č. 19
Simplexné spojenie

spôsob, pri ktorom sa výmena správ medzi dvoma stanicami vykonáva naraz v oboch smeroch

spôsob, pri ktorom sa výmena správ medzi dvoma stanicami vykonáva striedavo len v jednom smere

ani jeden z uvedených

Otázka č. 20
Pre vodorovný ustálený let platí nasledujúca silová rovnováha (Ť - ťah pohonnej jednotky, G - tiaž lietadla, X - odpor lietadla, Y - vztlak)

X = G Y = Ť

X = Ť Y = G

X = Y Y = G

Otázka č. 21
Podmienkou zaraďovania informácie o RVR do správy METAR je

pokles dráhovej dohľadnosti pod 2000 m a dohľadnosti pod 5 km

pokles RVR pod letiskové prevádzkové minimá

pokles RVR pod 1500 m, alebo pokles VIS pod 1500 m, alebo pokles RVR i VIS pod 1500 m

Otázka č. 22
Pretrvávanie radiačnej hmly na danom letisku v zimnom polroku podporuje

oblačnosť a silný vietor

nerušené vyžarovanie tepla zemským povrchom a silná mechanická trubulencia

prízmená výrazná inverzia teploty vzduchu

Otázka č. 23
Palivomery merajú

špecifickú hmotnosť a objem paliva

prietok a spotrebu v jednotkách za čas

hmotnosť alebo výšku hladiny paliva v známom objeme

Otázka č. 24
Za medzinárodný let sa považuje každý let civilného lietadla, pri ktorom vymedzená letová cesta alebo schválená trať vedie

z medzinárodného letiska na iné medzinárodné letisko

cez štátne hranice

z vnútroštátneho letiska na letisko s medzinárodnou prevádzkou

Otázka č. 25
Pilot je povinný závadu zistenú po ukončení letu

odstrániť

nahlásiť technickému personálu po ukončení letu

oznámiť výrobcovi

Otázka č. 26
Uhol nábehu zviera vektor nabiehajúceho prúdu vzduchu s

strednou hrivkou profilu

výslednou aerodynamickou silou

tetivou profilu

Otázka č. 27
V správe METAR sa v skupine vetra vyskytuje na miestach, určených nárazu vetra, trojmiestna informácia. Ide o

chybu v šifrovaní, lebo informácia o náraze vetra môže byť nanajvýš dvojmiestna

správu o vetre vo voľnom ovzduší a v takýchto správach môže byť hodnota nárazu vetra vyjadrená až trojmiestnym číslom

úplný súlad so šifrovaním nárazov prízemného vetra v prípade, že presiahne hodnotu 99, napr. uzlov, alebo kmh-1

Otázka č. 28
Medzi systémy celkového a statického tlaku nepatrí

Venturiho trubica

samostatný snímač statického tlaku

snímač ukazovateľa plniaceho tlaku

Otázka č. 29
Pri uložení ticha sú použité frázy

zastavte vysielanie

MAY DAY

zastavte vysielanie - MAY DAY

Otázka č. 30
Letecká telekomunikačná služba sa rozdeľuje na: - leteckú pevnú službu, - leteckú pohyblivú službu, - leteckú rádionavigačnú službu, - leteckú rozhlasovú službu

áno

nie

neviem