Testy z letectva on-line

Aerodynamika 4 - letecký test
(12 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Aerodynamika 4. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Pokiaľ sa nachádza ťažisko za NB je lietadlo

statické, pozdĺžne nestabilné

statické, pozdĺžne stabilné

pozdĺžne stabilné

Otázka č. 2
Neutrálny bod lietadla je bod, pre ktorý platí

súčiniteľ klopivého momentu je konštantný a nezávislý od uhlu nábehu

súčiniteľ klopivého momentu je nulový

je pôsobiskom vztlaku lietadla

Otázka č. 3
Centrážou lietadla rozumieme polohu

neutrálneho bodu lietadla vyjadrenú v % strednej aerodynamickej tetivy

pôsobiska vztlaku, vyjadrenú v % strednej aerodynamickej tetivy

ťažiska lietadla, vyjadrenú v % strednej aerodynamickej tetivy

Otázka č. 4
Veľkosť stabilizujúceho vplyvu vodorovných chvostových plôch (VCHP) danej vztlakovej účinnosti závisí na

ploche VCHP, vzdialenosti VCHP od ťažiska lietadla

uhle nábehu VCHP, ploche VCHP

ploche VCHP, vzdialenosti VCHP od NB

Otázka č. 5
Z hľadiska stranovej stability rozoznávame 3 druhy pohybov, podľa ktorých posudzujeme stabilitu lietadla

tlmivo-klonivý pohyb, špirálový pohyb, stranové kmity lietadla

tlmivo-klonivý pohyb, špirálový pohyb, pozdĺžne kmity lietadla

klonivý pohyb, špirálový pohyb, stranové kmity lietadla

Otázka č. 6
Výsledná rýchlosť obtekaná na danom reze listu vrtule vzniká zložením

uhlovej rýchlosti a doprednej rýchlosti

obvodovej rýchlosti a doprednej rýchlosti

uhlovej a obvodovej rýchlosti

Otázka č. 7
Režimy práce vrtule sú

vrtulový, režim nulového ťahu, brzdenia (reverzie), nulového výkonu

vrtulový, vrtuľníkový, režim nulového ťahu, brzdenia, autorotácie, mlynkový režim

vrtulový, autorotácie, režim nulového ťahu

Otázka č. 8
U staviteľnej vrtuli pri zvyšovaní rýchlosti letu sa uhol nastavenia vrtule

zväčšuje

zmenšuje

nemení

Otázka č. 9
Mierou stlačiteľnosti vzduchu je

rýchlosť zvuku

Machovo číslo

Reynoldsovo číslo

Otázka č. 10
Rýchlosť zvuku sa s výškou

nemení

zmenšuje

vzrastá

Otázka č. 11
Pri vzniku rázovej vlny na krídle sa odpor lietadla

nemení

vzrastá

klesá

Otázka č. 12
Pri kritickom Machovom čísle dochádza

ku vzniku rázovej vlny na nábežnej a odtokovej hrane

na profile k takému urýchleniu prúdu vzduchu, že jeho miestna rýchlosť dosiahne rýchlosť zvuku a vznikne slabá priama rázová vlna

ku vzniku rázovej vlny na nábežnej hrane