Testy z letectva on-line

Všeobecné vedomosti o lietadlách 10 - letecký test
(18 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Všeobecné vedomosti o lietadlách 10. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Mechanické spôsoby odmrazovania za letu sú založené na princípe

zmeny tlaku v pružnom elemente nábežnej hrany plochy s následnou zmenou objemu

vibračného zariadenia

gumenných stieračov

Otázka č. 2
Hydraulický zámok

zabraňuje prívodu hydraulickej kvapaliny pri pohybe piestu v pracovnom valci

zabraňuje nežiadúcemu pohybu piestu v pracovnom valci hydraulickej sústavy pri určitej polohe

umožňuje plynulý prietok hydraulickej kvapaliny pracovným valcom

Otázka č. 3
Plnenie nádrží ľahkých cvičných lietadiel je

tlakové, zo spodnej strany

spádové, plnením cez hrdlo umiestnené na hornej strane nádrže

tlakové, z bočnej strany

Otázka č. 4
Tlmič bočných kmitov je spravidla

hydro-pneumatický

hydraulický

pneumatický

Otázka č. 5
Závady vzniknuté na lietadle počas prevádzky

odstraňuje obsluhujúci personál

odstraňuje posádka lietadla

odstraňuje kvalifikovaná osoba - technik

Otázka č. 6
Letová príručka lietadla

je založená u výrobcu lietadla a nemusí byť na palube lietadla

musí byť na palube lietadla

nemusí byť na palube lietadla, ale prevádzkovateľ ju musí mať

Otázka č. 7
Ľahké lietadlo je lietadlo do maximálnej vzletovej hmotnosti

5 600 kg

5 700 kg

5 800 kg

Otázka č. 8
Nosník krídla zachytáva najmä

posúvajúce sily od zaťaženia v dotyčnicovej rovine

krútiace momenty od zaťaženia pri manévroch

ohybové momenty v normálnej rovine

Otázka č. 9
Pristávacie zariadenie s usporiadaním s predným kolesom pri traverzovom pristátí

nemá vplyv na vznik momentu, ktorý zrovnáva alebo vychyľuje os lietadla voči smeru jeho pohybu

vytvára destabilizujúci moment, ktorý zväčšuje uhol medzi pozdĺžnou osou lietadla a vektorom jeho pohybu

vytvára stabilizujúci moment, ktorý vracia pozdĺžnu os lietadla do smeru jeho pohybu

Otázka č. 10
So zmenou centráže lietadla sa menia

letové vlastnosti - stabilita a riaditeľnosť

prevádzkové rýchlosti lietadla

hmotnosť lietadla za letu

Otázka č. 11
Nosníkové krídlo je do trupu uchytené pomocou

závesov v koreňovej časti krídla

skrutkového spojenia

príruby

Otázka č. 12
V prenose väčších plošných zaťažení (poťah krídla, trupu) sa najlepšie uplatňujú materiály

hliníkové zliatiny alebo kompozitové materiály

zliatiny horčíka alebo umelé hmoty

oceľové plechy alebo umelé hmoty

Otázka č. 13
Trup letúna je

duté teleso na umiestnenie osôb a nákladu

pevnostný element zabezpečujúci pevné spojenie všetkých častí letúna do jedného celku

priestorový nosník na umiestnenie posádky, osôb a nákladu, ktorý súčasne prenáša zaťaženia od ostatných pripojených častí

Otázka č. 14
Osvedčenie letovej spôsobilosti je

založené len v leteckom registri

založené len u výrobcu lietadla

základným technickým dokladom, ktorý musí byť na palube lietadla

Otázka č. 15
V motorovej knihe

sú vedené denné záznamy o prevádzke motora zabudovaného do lietadla

nájdeme technický popis motora

nachádzame postupy na obsluhu motora

Otázka č. 16
Maximálne užitočné zaťaženie lietadla kontrolujeme podľa

letovej príručky lietadla

lietadlovej knihy lietadla

technického popisu

Otázka č. 17
Klapky sú pevnostne namáhané predovšetkým

silami ovládacích mechanizmov v uzamknutej polohe

závesovým momentom aerodynamických síl na vychýlenej klapke

energiou turbulentného prúdu v úplave za krídlom

Otázka č. 18
Nesprávnym rozložením osôb a nákladu

sa nič nestane

možno prekročiť povolenú hmotnosť

možno prekročiť povolené hodnoty centráže a tak výrazne zhoršiť letové vlastnosti